Aktuality

Výlety v duchu romantiky #8

Romantický február

#8

Dnes vám prinášame v poradí už 8. tip na výlet v duchu romantiky v Bratislave. Valentín je už túto nedeľu a vy si máte možnosť vybrať z našich tipov kam sa vyberiete. Máme pre vás dobrú správu a to je tá, že sme práve na začiatku druhej polovice našich tipov na výlety v rubrike #vyletyvduchuromantiky. Ak ste sa rozhodli tohtoročného Valentína stráviť v prírode, máme nápad kam sa vybrať. Len kúsok od Devínskej Novej Vsi v Bratislave IV. je krásny unikát.

Trampské totemy v Bielych skalách, alebo Fuchsov lom

Môžete vyraziť. Z Devínskej Novej Vsi, ako sme sľúbili, nepôjdete ďaleko. Odveziete sa na Technické sklo, kde môže vaša minituristika začať. Vydáte sa k pamiatke Villa Rustica a následne po žltej značke priamo do lesa. Stále sa držíte žltej značky až kým sa nedostanete k rázcestiu „pod Bielymi skalam“i. Tu zmeníme smer a nasledujte ďalej zelenú turistickú značku. Približne po 10 minútach chôdze by ste mali po svojej ľavej strane zbadať odbočku, ktorá má strmšie stúpanie. Po chvíli kráčania do kopca sa ocitnete na Bielych skalách.

Romantický Valentín ako turistický výlet

Ak by ste sa chceli vybrať priamo z Devínskej Novej Vsi, dá sa aj to. Od ulice Pavla Horova sa vyberiete smerom na Srdce a však na „ypsilónke“, kde by ste odbočili vľavo smerom na Srdce tak neurobíte. Vydáte sa strmším kopcom po asfaltovej ceste doprava. Keď zbadáte bránu, vydáte sa do lesa po ľavej strane na lesný chodníček. Po modrej turistickej značke sa dostanete na Devínsku Kobylu. Od Vyhliadkovej veže sa budete stále držať zelenej turistickej značky. Cestou miniete Psie skaly a neskôr po nich natrafíte na Biele skaly a však pozor. Za Psími skalami sa dostanete na dve rázcestia. Na oboch zvolíte pravú cestu. Naposledy sa dostanete na križovatku v tvare „Y“, kde sa vyberiete pravým chodníkom, respektíve pravou lesnou cestičkou. Posledná cesta k Bielym skalám je strmšia a pravotočivá, ale nie dlho.

Celá táto cesta pešo na Biele skaly od Pavla Horova by vám mala trvať približne 2 hodiny a tak odporúčame sa vybrať v doobedných hodinách aby vám vyšlo slnko na celý výlet. Prípadne sa môžete z Bielych skál vrátiť druhou stranou a to tak, že zídete okolo Bukovej, odbočíte doľava k Ville Rustice a cez Veľkú lúku sa dostanete na Technické sklo. Odporúčame si trasu naplánovať a použiť prípadne aplikácie na orientáciu ako príklad môžeme uviesť aplikáciu dostupnú na Obchod play s turistickými mapami Mapy.cz.

Boli ste už na Bielych skalách? Pridajte vaše fotografické zážitky do komentárov s #vyletyvduchuromantiky. Podeľte sa s nami o krásne výhľady.