Lezecké skaly bratislavského krajaVýlety do okolia

Lezecké skaly bratislavského kraja v Malackách

Lezecké skaly bratislavského kraja v Malackách a ich súpis:

Medené Hámre

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Turistika začína v centre Borinky na parkovisku pri kostole a červenou značkou prídete až k rázcestníku Klčovanice. Tu zmeníme smer na žltú turistickú trasu až k rázcestníku Svätý vrch a tu opäť zmeníme smer na modrú trasu, ktorá nás cez Hájduchy privedie až k Medeným Hámrom.
  • Popis: Oblasť bývalého lomu môže niekedy byť nebezpečná a vápenec z nej môže odpadávať. Odporúčame použiť helmu.
  • Náročnosť: jedna z náročnejších trás
Lezecké skaly bratislavského kraja v Malackách

Pajštún

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Najkratšia trasa, ale aj náročnejšia je z centra Borinky popri domoch po červenej turistickej značke do lesa
  • Popis: Kolmé až mierne položené vápencové bralo.
  • Náročnosť: náročnejšie

Kršlenica

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Trasa začína na námestí v Plaveckom Mikuláši pri turistickom prístrešku. Vyberiete sa žltou turistickou značkou a po 20 minútach ste na Kršlenici. Trasa je len 1,5 km dlhá.
  • Popis: Skala sa skladá zo skaliek

Orlie skaly

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Je rovnako dlhá a to 1,5 km. Nachádza sa vedľa Kršlenice.(Trasa: viď vyššie)
  • Popis: taktiež sú na trase skalky
  • Náročnosť:

Blázon – Plavecký hrad

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Z Plaveckého Podhradia po turistickej značke do sedla pod hradom. Skaly sú na severo-západnej strane hradu.
  • Popis: taktiež sú na trase skalky

Plavecké podhradie – Lom

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Lom je priamo v dedine Plavecké podhradie, kúsok od potravín, krčmi a autobusovej zastávky. Od Potravín je to pešo smerom hore po kamenitej ceste asi 7 minút chôdze.
  • Popis: Bouderingová trasa, samostatná skala

Jelenia skala

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Z námestia v Plaveckom Mikuláši po zelenej turistickej značke sa vydáte až k Pomníku repatriantov. Tu opustíte turistickú cestu a pri pomníku sa vydáte napravo. Miniete jednu odbočku doľava, ktorá by vás priviedla naspäť na zelenú turistickú trasu a pokračujete stále rovno. Na najbližšej ypsilónovej križovatke sa držíte ľavej cesty. Tá vás po pár kilometroch dovedie až k zelenej turistickej trase na ktorej sa vyberiete vľavo. Na tejto trase nezostanete dlho, pretože pri prvej príležitosti odbočiť doľava tak urobte. O malý kúsok sa ocitnete pri Jelenej skale.
  • Popis: Trasa sa skladá zo skaliek
  • Náročnosť: mierne náročná

Alternatívna stena

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Nachádza sa na Plaveckom hrade. Dostanete sa k nej od Plaveckého Mikuláša zelenou turistickou trasou po 3 km.
  • Popis: V temnom údolí v hlbokých lesoch Malých Karpát schovaná mierne previsnutá stena s líniami dlhými miestami až 30m. Lezie sa prevažne po lištách a oblých policiach. Vhodná skôr pre pokročilejších lezcov ktorí nemajú problém zvládať obtiažnosti od 8+, nájdete tu však aj cesty od 6+. Na skalu takmer nikdy nesvieti slnko, preto sa dá liezť aj v letných horúčavách, po zime však býva dosť dlho zatečená.

Agpaoa – kamenné

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Žltou trasou z Plaveckého podhradia. Akonáhle sa žltá turistická trasa bude zatáčať doľava, vy sa vyberiete doprava asi po 15 minútach sa dostanete k Agpaoe.
  • Popis: Vápencový skalný pás s výškou 15 metrov. Má kolmé, alebo položené technické výstupy. Na mieste sa nachádza veľa bouldrov.

Pod Báborskou

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Z Plaveckého podhradia sa modrou turictickou značkou dostanete na rázcestie Plavecký hrad. Neodbočíte k hradu, ale budete pokračovať po modrej. Miniete rázcestník Sedlo pod Báborskou, dve zákruty a ste tam.
  • Popis: Bouderingové skaly

Deravá skala

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Z Plaveckého Mikuláša od turistického prístrešku pri Kaplnke sv. Floriána sa zelenou turistickou značkou vyberiete cez NPR Kršlenica priamo k Deravej skale.
  • Popis: menšia jaskyňa, alebo skôr diera v skale
  • Náročnosť: náročné

Zoznam lezeckých skál v bratislavského kraja