Lezecké skaly bratislavského krajaVýlety do okolia

Lezecké skaly bratislavského kraja v Pezinku

Lezecké skaly bratislavského kraja v Pezinku a ich súpis:

Malé hradisko

• Materiál: kremenec, skaly
  • Trasa: V Modre od turistického rázcestníka Harmónia sa vyberiete po modrej turistickej značku. Budete míňať turistický bod Pod Zámčiskom. Tu zvolíte žltú turistickú cestu, ktorá prejde veľkým oblúkom. Za týmto oblúkom v lese sa nachádza Malé hradisko.
  • Popis:
  • Náročnosť: prelez je mierne náročnejší

Posvätná skala

• Materiál: skala
  • Trasa: Posvätná skala sa nachádza neďaleko Zámčiska. Od turistického rázcestníka v Modre Harmónia sa budete držať neustále modrej turistickej značky. Budete míňať rázscestníky Harmónia, Badogy ; Pod Zámčiskom až sa dostanete za Zámčisko, kde sa nachádza Posvätná skala.
  • Náročnosť: menej náročná

Čertové zuby (Kukla)

• Materiál: Kremenec
  • Trasa: Začína od chaty Kukla po žltej turistickej značke. Vyberiete sa na Zochovú chatu. 10 metrov pred lesnou škôlkou sa vydáte lesným priesekom, ktorý vedie k modrej turistickej značke. Smerom k vrchu Kukla uvidíte po ľavej strane skaly.
  • Popis: Skaly pripomínajúce zuby dosahujú až 25 metrovú výšku. Skala nie je na všetkých miestach úplne pevná. Budete potrebovať vklinence.
  • Náročnosť: mierne obtiažné

Medvedia skala

• Materiál: Skala
  • Trasa: Od turistického rázcestníka pr Modre Harmónia sa vydáte po červenej turistickej značke k rázcestiu Medvedia skala. Zvolíte modrý turistický chodník a po 500 metroch po svojej ľavej strane budete mať Medvediu skalu.
  • Náročnosť: mierne obtiažné

Veľká Pec

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Prístup začína v Brezovej pod Bradlom, kde sa zveziete autobusom na zastávku u Lajdov. Pokračujete od zastávky po hlavnej ulici asi 50m a ostro doprava k trom rodinným domom. Následne sa vyberiete smerom do lesa a poľnej ceste po dlhej lúke do kopca. Na konci lúky miniete posed a na konci lúky vľavo sa po krátkej poľnej ceste dostanete do lesa. Hore kopcom asi po 5 minútach narazíte na štrkovitú cestu. Po nej sa vyberiete vľavo. Miniete 3 odbočky (iba dve sú značené) a po 5 minútach narazíte na prudkú pravotočivú zákrutu. Po pravej strane miniete 3 výseky a v tom najväčšom vľavo sú stromy ovešané lianami. Hneď oproti nim je ťažko rozpoznateľný chodníček, ktorým sa dostanete na Veľkú Pec.
  • Popis: Skala je v niektorých miestach drobivá a má buldrové cesty. Najzaujímavejšia je klenba. Odporúčame lezcom, ktorý majú veľkú silu v prstoch.
  • Náročnosť: mierna až na klendu, ktorá je náročná

Suchá líška

• Materiál: žula
  • Trasa: k Suchej líške sa dostanete z Limbachu po zelenej turistickej trase cez Potočnú ulicu. Pokračujete po zelenej turistickej značke k prvému rázcestiu. Zvolíte žltú cyklistickú trasu. Po ceste budete míňať turistický prístrešok. Okolo novej Hory pôjdete dlho rovno a asi v polovici sa nachádza Suchá líška.
  • Popis: skala má 11 možných výstupných ciest, ktoré sú jednoduché ale aj náročné
  • Náročnosť: náročná

Kolárka

• Materiál: Rula
  • Trasa: Z Pezinka vedie modrá turistická značka. Trasa míňa rázcestie Žilová a pokračuje po modrej a v polovici cesty mimo turistickej trasy po ľavej strane sa nachádza Kolárka
  • Popis: Bouderingová trasa. Balvan v Slnečnom údolí v lesoch nad Limbachom.
  • Náročnosť: náročná

Havranica (Havrania skala)

• Materiál: Vápenec
  • Trasa: Zo Smoleníc od turististického rázcestníka Smolenice, pod zámkom sa vyberiete modrou turistickou značkou po ulici Zámocká. Na Smolenickom zámku stále pokračujete po modrej až k rázcestníku Klauža, kde zmeníte trasu na žltú. Žltou turistickou trasou pôjdete len chvíľku až sa napojí na červenú, kde odbočíte doľava a v tomto momente už obchádzate Havraniu skalu.
  • Náročnosť: mierna
Lezecké skaly bratislavského kraja v Pezinku

Zoznam lezeckých skál bratislavského kraja