Ľahké opevnenia na území DNV.
Ľahké opevnenia sa na Slovensku začali stavať v roku 1937. Na dôležitých úsekoch boli opevnenia stavané v 2 sledoch. Po pripojení Rakúska k Nemecku sa ľahkými objektami súvisle opevnil dolný tok rieky Moravy v úseku Devín – Kúty. Na území Devínskej Novej Vsi sa nachádza 22 ľahkých opevnení vzoru 37.
Opevnenia úseku prechodu rieky Moravy chránili miesta možného prechodu cez rieku Moravu. Uzáveru v Devínskej Novej Vsi tvorili bunker LI/28/A-160Z, dvojpodlažný bunker LI/27/A-140Z a bunker LI/26/A-140Z.
Úsek prvej línie ľahkých opevnení na území DNV začína pod Sandbergom bunkrom LII/42/A-180Z , ktorý je dnes súčasťou oplotenia záhrady. Ďalšie ľahké opevnenie LII/45/A-180 sa nachádza pri Cyklomoste slobody a odtiaľ prvá línia pokračuje okolo železničnej trati v smere Devínska Nová Ves a Devínske jazero. Posledným bunkrom prvej línie na našom území je ľahké opevnenie LII/77/A-140Z.
Nad železničnou zastávkou Devínskej Jazero začína druhý sled, ktorý vedie sprvu po poli a následne pokračuje listnatým lesom okolo záhradkárskych kolónií. Prvý ľahkým opevnením druhého sledu je bunker LII/68/A-140 a druhú líniu ľahkých opevnení uzatvára bunker LII/80/A-160.
Ľahké opevnenia úseku možného prechodu cez rieku Moravu
Prvý sled ľahkých opevnení
Druhý sled ľahkých opevnení